مراحل درمان جوش در مطب ما به این صورت می‌‌باشد که طول درمان جوش 6 ماه می‌باشد و ترکیبی از دارو درمانی، رژیم غذایی، میکرودرم و پاک‌سازی و لیزر می‌باشد. بعد از درمان جوش، وقت درمان جای جوش می‌رسد که به روش‌های ساب سیژن و میکرونیدلینگ ولیزر آر اف فرکشنال و با تبحر کافی در این مطب انجام می‌شود. هر کدام از این کارها بسته به شدت اسکارها باید در طی جلساتی تکرار شوند که نتیجه کار ظاهری آراسته به بیمار می‌دهد و اعتماد به نفس را دوباره به او بازمی‌گرداند.

بهترین درمان جوش با لیزر

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکن است برای پوست انسان ها پیش بیاید جوش ها هستند که در حال حاضر یکی از روش های درمان روش درمان جوش با لیزر است‌. زمانی که صورت افراد جوش می زند علاوه بر این که مشکلات ظاهری ایجاد می کند روحیه ی افراد را هم تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع جوش ها می‌ توانند اعتماد به نفس انسان ها را کاهش دهند و تعاملات اجتماعی آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. به همین علت همه افرادی که از جوش و آکنه رنج می برند در تلاش هستند تا هرچه زودتر آن ها را از روی پوست شان حذف کنند. زمانی که این دسته از افراد به پزشک مراجعه می کنند در ابتدا پزشک علت هایی که سبب تشدید آکنه شده است را بررسی می کند. در این مواقع فردی که از آکنه رنج می‌برد مجبور است بعضی از عادات خود را ترک کند. به طور مثال باید از خوردن فست فود دوری کند و غذا های پر ادویه و چرب مصرف نکند. خوردن غذا ها و خوراکی هایی که طبع گرم دارند هم سبب تشدید جوش ها و آکنه ها می شوند. ممکن است حتی پس از این که از عوامل تشدید کننده آکنه دوری کردند باز هم آن ها از روی پوست ناپدید نشوند. در این جا باید از روش های برطرف کننده جوش و آکنه استفاده کنند.

درمان‌ جوش چیست؟

روش های مختلفی برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها وجود دارند که به آنها خواهیم پرداخت. به طور مثال زمانی که به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می کنید برای شما کرم تجویز می کند که با استفاده از آن می ‌توانید جوش های روی پوست را از بین ببرید. با توجه به میزان جوش و آکنه روی پوست پزشک دارو برای بیمار تجویز می کند. ممکن است مشکل بعضی از بیماران با کرم برطرف شود اما بعضی دیگر با استفاده از ژل مشکل شان رفع می شود. علاوه بر دو مورد ذکر شده صابون هایی نیز وجود دارند که می توان از آنها برای برطرف کردن جوش ها استفاده کرد. معمولا افرادی که جوش ها و آکنه های پوست شان ناشی از چربی زیاد هست از صابون های مخصوصی استفاده می کنند که با توجه به پی اچ پوست می توانند چربی های اضافی را از بین ببرند. علاوه بر موارد گفته شده می توان از روش های دیگری هم استفاده کرد. همان طور که گفتیم  یکی از این راه ها درمان جوش با لیزر است‌. درمان جوش با لیزر  یکی از پرطرفدار ترین روش های برطرف کردن آکنه است‌.

درمان جوش با لیزر

درمان جوش با لیزر  دو مکانیسم اصلی دارد. در واقع لیزر یا نور بر روی مواردی که باعث آکنه می‌شوند تاثیر میگذارد و آنها را از بین می برد. در مرحله دوم غده های چربی روی پوست که مولد آکنه و جوش هستند را از بین می برد‌. میکروارگانیسم های موجود در نور لیزر در طول رشد موادی تولید می کنند که به آن ها پرفیرون گفته می شود. پرفیرون ماده ای است که سبب التیام ضایعات جوش ها و آکنه ها می شود. این ماده می‌تواند دو نوع طیف نوری را به خود جذب کند. نوع اول طیف آبی با 415 نانومتر و نوع دوم طیف قرمز  با 630 نانومتر است‌. زمانی که این ماده به طیف خاصی از نور برسد درون باکتری اکسیژن رادیکال ایجاد می کند. به این ترتیب باکتری ها به شکل انتخابی تخریب خواهند شد. زمانی که این باکتری ها تخریب شوند کم کم بهبود علائم جوش و آکنه مشاهده می شود و به همین ترتیب درمان جوش با لیزر انجام خواهد شد.

منابع نوری برای درمان

برای درمان جوش با لیزر  منابع نوری مختلفی وجود دارند که هر کدام به نوعی اثر گذار خواهند بود.

  • امواج رادیویی
  • لیزر IPL
  • لیزر نور سبز
  • لیزر نور زرد
  • منابع نوری آبی و قرمز

منابع نوری آبی و قرمز با طیف های نوری 405 تا 420 نانومتر آکنه ها را از بین می برند. معمولا بیمار باید دو بار در هفته به مدت 4 تا 6 هفته از این روش استفاده کند تا تأثیر آن را ببیند. منابع نوری زرد با طول موج های 585 تا 595 نانومتر به درمان جوش ها می پردازد. پس از این که بیمار 2 جلسه از این درمان استفاده کرد 50 درصد از آکنه های روی پوست او درمان می شود. لیزر نور سبز طول موجب به اندازه 532 نانومتر دارد و پس از گذشت یک ماه میزان آکنه ها را تا 36 درصد کاهش می دهد‌. لیزر IPL  می‌تواند پس از ۴هفته بیشتر از 50 درصد از جوش های روی پوست را از بین ببرد. به طور کلی درمان جوش با لیزر برای تمامی افراد مفید است اما این که چه کسی از چه نوع لیزری استفاده کند مسئله ای است که توسط پزشک تشخیص داده می شود.

هزینه درمان جوش با لیزر

ممکن است عده ای تصور کنند هزینه درمان جوش با لیزر  بسیار بالا است. اما در حقیقت با توجه به تاثیر گذاری که دارد قیمت آن کاملا به صرفه است‌‌. عوامل زیادی روی درمان جوش با لیزر اثر گذار هستند که به آنها می پردازیم‌.

  • تعداد جلساتی که باید پزشک به درمان بپردازد ‌
  • تعداد جوش های که قصد از بین بردن آن ها را دارد.
  • مساحتی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد.

اگر از لیزر غیر ابلیتیو استفاده کنید به استراحت نیازی ندارید و می توانید به کار های روزمره خود ادامه دهید اما اگر از لیزر ابلیتیو استفاده می کنید بهتر است در منزل استراحت کنید زیرا آثار زخم روی صورت می ماند.