لیزر جای جوش در اصفهان برای درمان جای جوش و اسکار

لیزر جای جوش در اصفهان

درمان جای جوش و اسکار یکی از دغدغه‌های انسان‌ها است. بیشتر افراد از جوش‌های روی پوست‌شان رنج می‌برند و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند.  پس از، از بین رفتن جوش‌ها هم ممکن است مشکلاتی برای پوست ایجاد شود‌. یعنی شاید جای جوش به داخل فرو برود و یا رنگ آن تیره شود‌. برای درمان جای جوش و اسکار از نرم کننده‌ها و روشن کننده های پوست استفاده می‌شود. گاهی می‌توان از لایه بردارها هم برای انجام این کار استفاده کرد. برای این که تاثیر این داروها را مشاهده کنید باید کمی حوصله به خرج بدهید. زیرا مصرف لایه بردارها و روشن کننده‌های پوست به تدریج روی پوست اثر می‌گذارند. ممکن است تصور کنید جوش‌ها فقط روی پوست قرار دارند و ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند‌. اما آن‌ها لایه‌های زیرین پوست را هم درگیر می‌کنند و به بافت‌های عمیق‌تر هم آسیب می‌رسانند. زمانی که جوش روی پوست از بین می رود بدن باید آسیب‌های وارد شده را درمان کنند برای این کار کلاژن سازی انجام می‌شود. اگر اندازه کلاژن سازی در پوست بسیار کم و یا بسیار زیاد باشد ترمیم پوست به درستی انجام نمی‌شود و در نهایت جای جوش و اسکار روی پوست می‌ماند‌. که ما بهترین روش برای درمان جای جوش و اسکار را لیزر جای جوش در اصفهان معرفی می‌کینم و می‌کوشیم تا بهترین خدمات را ارائه و سریع ترین نیتجه را به مراجعین عزیز خود اعطا کنیم.

انواع جای جوش و اسکار

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که اسکار چیست؟ در حقیقت منظور‌ از اسکار مشکلاتی هستند که پس از رفع جوش ها روی پوست ایجاد می شوند. به طور کلی می‌ توان گفت جوش ها به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

  • جای جوش فرورفته: به این نوع از اسکار آتروفیک هم گفته می شود. در واقع کسانی که به این مشکل مبتلا هستند بعد از، از بین رفتن جوش ها پوست بافت خود را از دست می دهند و باعث می شود که جای آن بر روی پوست بماند.
  • جای جوش برآمده: به این اسکار هاببروترفیک گفته می شود. در واقع پس از رفع شدن جوش ها بافت هایی به پوست اضافه می شوند و همین مسئله سبب برآمده شدن پوست می شود.

جای جوش چه از نوع فرو رفته باشد و چه از نوع برآمده آزار دهنده است. اگر شما هم از چنین مشکلی رنج می برید بهتر است هر چه زودتر به فکر درمان جای جوش و اسکار باشید. اگر درمان جای جوش و اسکار در زمان درستی انجام شود پوست زودتر به شفافیت می رسد. جای جوش‌ به ۴ دسته تقسیم بندی می شود.

  • اسکار گرد یا چرخشی: مرز این نوع از جوش‌ ها کاملا مشخص نیست و قسمت هایی از پوست به شکل ناهموار دیده می شود.
  • اسکار قندیلی یا آیس پیک: این نوع از اسکار ها به شکل مثلثی هستند. در واقع این نوع اسکار دارای سوراخی عمیق اما باریک است‌.
  • اسکار واگنی یا مربعی: اسکار مربعی دارای لبه های عمودی شکل هستند و به نوعی گفته می شود شبیه آبله مرغان هستند.
  • زخم های گوشتی: زخم های گوشتی بدترین نوع اسکار ها هستند‌.

لیزر جای جوش در اصفهان

با پیشرفت علم روش‌ها و دستگاه‌‌های درمان بیماری‌های پوستی روز به روز پیشرفته تر و مدرن تر شده و زمان نتیجه گیری بیمار از روش درمان به حداقل رسیده است. در اصفهان نیز با افزایش مراجعه برای خدمات زیبایی پوست و مو و درمان عارضه‌های پوستی و مشکلات مو، بیش از پیش به توانایی‌ها، تجربیات و موفقیت‌های پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی اصفهانی افزوده شده و باعث شده تقاضای خدمات زیبایی و پوست و مو در اصفهان بسیار افزایش یابد. برای مثال اثر بخشی روش لیزر برای درمان جای جوش منجر به افزایش آمار درمان موفقیت آمیز لیزر جای جوش در اصفهان شده است.

همان طور که مشخص است یکی از روش‌های ما برای درمان جای جوش، لیزر جای جوش می‌باشد که نحوه عملکرد آن به این صورت می‌باشد که وقتی لیزر یا همان نور تک رنگ قوی به پوست فرد می‌تابد، سلول‌های فیبروپلاست‌ پوست را تحریک کرده و با تشکیل بافت هم‌بند و بهبود جای زخم، کلاژن و الاستین از بین رفته در جای جوش و اسکار را ترمیم و بازسازی می‌کنند.

لیزرهای از بین برنده جای جوش به دو دسته تخریبی و غیر تخریبی تقسیم می‌شوند که لیزرهای دسته تخریبی ان دسته از لیزرها هستند که با استفاده از لیزر کربن دی‌اکسید، لایه رویی پوست در ناحیه آسیب‌دیده را کاملا از بین می‌برد و لیزرهای غیر تخریبی با استفاده از مادون قرمز، تولید کلاژن را تحریک و رشد سلول‌های جدید برای جایگزین شدن با بافت آسیب‌دیده را تشویق می‌کنند.

ما در مطب طی مشاوره با بیمار بهترین روش لیزر جای جوش در اصفهان را مناسب با شرایط  بیمار و جای جوش به او پیشنهاد داده و مراحل درمان را در حداقل زمان ممکن و با رضایت شما عزیزان برعهده خواهیم گرفت. خانم دکتر ویدا حیدری مانند دیگر پزشکان معمولا از روش میکرونیدلینگ یا RF و لیزر برای درمان جای جوش استفاده میکنند در صورتی که نتیجه اصلی و بهبودی کامل، بعد از ساب سیژن جای جوش انجام می‌شود.

ساب سیژن جای جوش

در اغلب اوقات در جای جوش و زخم، کلاژن به چربی زیر پوستی و یا لایه‌هایی ساخته شده از چربی تبدیل شده و با بستن غشاء میان‌پوستی زخم‌های عمیقی ایجاد می‌شود. در ساب سیژن یک سوزن تیز، با شکستن رشته‌های فیبروتیکی، زخم از لایه پوست آزاد می‌شود و با کلاژن سازی در آن محل، زخم و جای جوش بهبود می‌یابد. نکته مثبت ساب سیژن این است که به صورت سرپایی انجام می‌شود و بیمار بدون نیاز به بستری، خیل سریع نتیجه آن را مشاهده می‌کند.

ما در مطب خانم دکتر ویدا حیدری ساب سیژن جای جوش را به دو روش زیر انجام می‌دهیم:

سابسیژن با سوزن نوکور:

با ورود سوزن نوکور ( سر آن شبیه خنجر می‌باشد ) درون بافت پوست، در فاصله‌های مختلف به صورت افقی بافت‌های فیبروتیک پوست را برش داده و با آزاد کردن بافت‌های همبند سفت فرورفتگی‌های پوست را از بین می‌برد.

سابسیژن با کانول:

کانول‌ها (میله‌های مخصوص سابسژن) در قسمت‌ها و عمق‌های مختلف صورت به کار برده شده و به طور معمول با ایجاد برش بسیار ریز ( در حد یک سوراخ ) در کنار گوش و قسمت داخل خط ریش، بافت های فیبروتیک پوست را برش داده و ساب سیژن جای جوش انجام می‌شود.

بعضی از راه های درمان جای جوش و اسکار عبارت اند از:

  • پانچ: این روش برای جای جوش های فرو رفته استفاده می شود در واقع یک لوله بسیار ریز روی اسکار های فرو رفته گذاشته می شود و پوست به طرف بالا کشیده می شود.
  • اسید میوه: برخی از اسید ها سرسوزنی هستند و درمان آن ها بسیار سخت تر است‌. برای استفاده از اسید میوه باید به پزشکی ماهر و با تجربه مراجعه کنید. در این روش پزشک به کمک خلال دندان اسید میوه را داخل فرورفتگی پوست می گذارد و به همین ترتیب پوست تحریک شده و ترمیم پیدا می کند.

برخی دیگر از راه های درمان جای جوش و اسکار عبارت اند از:

  • میکرونیدلینگ
  • دم ابریژن
  • دستگاه آراف سوزنی
  • لیزر co2
  • لیزر فرکشنال co2
  • تزریق چربی

کمک به درمان جای جوش

همیشه پزشکان تاکید دارند که پیشگیری بهتر از درمان است. یعنی پیش از درمان جای جوش و اسکار  باید به فکر مقابله با این بیماری باشید.  اگر صورت تان گرفتار جوش های زیادی شد حتما موارد زیرا انجام دهید.

  • هرگز جوش ها را دستکاری نکنید. زیرا در این صورت آن ها خون ریزی می کنند و کار درمان و ترمیم به سختی انجام می شود. به طور کلی ساده ترین راه جلوگیری از به وجود آمدن جوش دستکاری نکردن جوش ها است.
  • اگر جوش ها دارای خارش و یا درد بودند هم نباید آن ها را دستکاری کرد.
  • به مصرف مایعات، سبزیجات و میوه ها توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا مایعات به روند ترمیم پوست کمک می کند.
  • در مصرف ویتامین ها افراط نکنید.
  • در معرض آفتاب قرار نگیرید. این باور کاملا غلط است که آفتاب می تواند جوش ها را از بین ببرد.
  • اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنید و به شست و شوی صورت اهمیت بدهید.
  • از لوازم آرایش بی کیفیت استفاده نکنید.
  • غذا هایی که نشاسته و قند دارند را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.

تمامی مراحل بالا به درمان جای جوش و اسکار  سرعت می بخشند.

جخت انجام دیگر خدمات پوستی مانند الکترولیز موهای زائد در اصفهان ، میکرونیدلینگ در اصفهان ، ژل بوتاکس و ….. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تنها کافیست با ما در تماس باشید.